please leave ur link. tQ~

Thursday, March 10, 2011

WANITA, seindah penciptaannya..

Assalam .

Sedang aku menjengah - jengah blog jiran kepada jiran aku tadi . aku ada terjumpa satu artikel nie . tentang WANITA . mungkin belum terlambat untuk mengucapkan 'Selamat Hari Wanita' kepada semua wanita . hehe .

Setiap Wanita Itu Cantik


Allah berfirman : brmksud

"Ketika Aku menciptakan seorg wanita ,
ia diharuskan utk menjadi seorg yg istimewa ,
Aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia
namun harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan"

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam utk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yg seringkali dtg dr anak²nya"

"Aku memberinya
kekerasan utk membuatnya tetap tegar
ketika orang² lain menyerah dan
mengasuh keluarganya dgn penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh"

"Aku memberinya kepekaan
utk mencintai anak²nya dlm
setiap keadaan , bahkan ketika anaknya
bersikap sgt menyakiti hatinya"

"Aku memberinya kekuatan
utk mendukung suaminya dlm
kegagalannya dan melengkapi dgn
tulang rusuk suaminya utk melindungi
hatinya"

"Aku memberinya
kebijaksanaan utk mengetahui bahawa
seorang suami yg baik xkan pernah
menyakiti isterinya , tetapi kdg²
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya utk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya , Aku
memberinya air mata utk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya utk
digunakan bilapun ia perlukan"

"Kau tahu bahawa kecantikan
seorg wanita bukanlah dr pakaian
yg dikenakannya , susuk yg ia
tampilkan , atau bagaimana ia menyisir
rambutnya"

"Kecantikan seorg
wanita harus dilihat dr matanya ,
kerana itulah pintu hatinya . Tempat
dimana cinta itu ada"

Wahai kaum lelaki , sedari lah
dan ingat lah akan kecantikan wanita
yang azali . Bukan pada kecantikan
luaran semata - mata . Selamilah hati
wanita mu . dan ingat lah .
Setiap Wanita itu Cantik ... =)

credit to Farah BooBoo



setiap wanita ada keistimewaan tersendiri.


0 komen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...