please leave ur link. tQ~

Monday, May 21, 2012

Akhirnyaaa...


Assalammualaikum..

Memang aku dah lama sangat tak update blog nie. Sejak habis belajar nie pun bape kali je aku jenguk blog nie. Kesian betul. Oke, lupakan sekejap hal tu. Sekarang aku nak cerita tentang keputusan peperiksaan semester lepas. Final semester. 

Kat Facebook sume kawan-kawan aku cakap pasal benda yang sama. Result aku meningkat. Syukur Alhamdulillah, tak percaya, tak sangka && sume yang berkaitan lah. 

So, nie hadiah untuk mak abah & keluarga.




Untuk mak abah, terima kasih memberi sokongan padu selama ni. Tanpa restu dan iringan doa mereka, tak mungkin aku berjaya. Tak lupa jugak Mr.Oren, sahabat, kawan-kawan yang memberi bantuan secara langsung & tak langsung. Classmate, housemate & roomate exspecially, thank you very-very much. Syukur Alhamdulillah, jasa baik korang hanya Allah saja dapat membalasnya. Aku doakan korang semua berjaya didunia & akhirat. Aminn.


Kejayaan adalah suatu pejalanan bukannya suatu destinasi.




#mR. Oren, maafkan saya T.T

Friday, October 28, 2011

i am Back.. BACK for You !

Assalamualaikum..

apa khabar sume? harap korang sume sihat & dalam perlindungan Allah SWT. hari ni hari jumaat kan. hari yang baik. penghulu segala hari. 

dah lame kan aku tak update blog nie. lame sangat dah. memang aku rindu nak meluahkan segalanya kat sini. tapi aku rase bukan sesuatu yang sesuai. biarlah ia tersimpan kemas dihati ini. dan Allah lebih mengetahui. dan aku cuba menjalani kehidupan aku tanpa masalah. InsyaAllah.

penah rase KECEWA? macam mane eh rase nye? best tak agak-agak? mesti peritkan. haha. sape lah suke kalau kecewa kan. tak ade sape suke. aku pun tak suke. tapi ini lah kitaran kehidupan. tak selamanya kita diatas, dan tak selamanya kita dibawah. bila kita bergembira, mesti ade orang yang sedang berduka. kenape? sebab Allah nak kita same-same rase perasaan tu. suke dan duka kita bersama. 

aku selalu cakap pada diri aku. jangan terlalu bergembira. yeah, aku cube sedaya upaya lakukannya. bile kita terlalu gembira, kita akan terlalu berduka bila kita dilukai. its normal. so make it usual jew. not to depress much. 

bila Allah turunkan ujian utk hambaNya, maka senyumlah. itu tandanya, Allah masih sayangkan kita. Allah masih mahu buka pintu taubat untuk kita, Allah masih mahu kita rapatkan diri dengan DIA. itulah yang tersirat. sering kali kita terleka, saat kita susah barulah kita mencari yang SATU itu. bile kita lalai dengan duniawi, segalanya tertinggal. 




kesudahannya, kita juga yang kecewa. kecewa dengan tindakan sendiri. Fatenah, berubahlah menjadi yang terbaik dikalangan yang terbaik. capai matlamat utama dalam hidup ! (:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...