please leave ur link. tQ~

Saturday, January 15, 2011

sesat di jalanan..


haha. kelaka kan bunyinye. tp itu laa kisahnya. semalam, aku saje jep nak lalu jalan lain untuk balek ke rumah kat johor jaya. biasanya, aku lalu jalan dalam. BBu - larkin perdana - kampung melayu. aku nie ari-ari lalu depan rumah mak mentua Juliana Banos, penyanyi lagu cinta gila tu. haha.

tapi semalam saje jep nak lalu jalan skudai. berangan pandai laa sangat. haha. sampai jep kt flatover yang baru nak buat tu, pecah dua jalan tau. satu ke danga bay, satu lagi ke johor bahru. haha. dengan penuh keyakinan dan rase betol-betol, aku pun hidup kan signal untuk ke danga bay. haha.

then bila terperasan signboard ke danga bay tu. Ya ALLAH! aku da salah masuk jalan daa. haha. so kenalaa cari U-turn. erm. dalam hati da terdetik, sampai rumah mesti lambat nie. papehal kena cari U-turn dulu laa. maka aku pn buat pusingan U kt trafic light. before tu, aku ternampak rumah limas kt danga bay tu. bile laa nak jalan-jalan kat danga bay tu. tunggu akaq aku dapat baby laa gak nyer.

huhu. aku kena cari jalan ke johor bahru pulak nie. kena laa cari U-turn balek. haha. oke, simpang nak ke angsana tu boleh U-turn. erm. pusing-pusing jela semalam. nasseb baek minyak keta ade laa lagi seket. sempat laa wat pegi keje ari nie. haha.

oke. settle! suda pn jumpa jalan ke johor bahru. kena laa cari signboard ke larkin pula. yang tu tak yah laa nak pening-pening, aku tau jalan tuh. hehe. jumpa pun simpang yang salu aku lalu. Alhamdulillah. selamat suda. aku nie bab jalan susa seket laa. kena ade yang guideline kat sebelah. tapi bila da jadi kes sesat jalan dan so on nie, kena laa pandai-pandai sendiri. huhu. haru.

sampai jep kat larkin perdana, haha. jam-jam. da biasa da jam-jam nie. tunggu lampu trafic light tu bila nak hijau-hijau. ni laa antara yang aku buat sorang-sorang kat dalam keta.
(agak-agak keta sebelah, depan n belakang aku nampak tak aksi-aksi aku nie??. haha..)


selepas kesesatan jalan. nie laa muka orang terlebih pandai. haha.


muka nga bengang nie. bila laa nak jalan-jalan keta nie. haha.


sedikit senyuman untuk waktu petang-petang begini.


dari sisi bawah pula.

comel tak? kah. kah. kah.


tengok-tengok. keta depan pon tak jalan-jalan.


tu - tu, bangunan dewan bahasa dan pustaka wilayah johor. haha. (tak de kaitan langsung!)

bila lampu bertukar hijau, aku pun meneruskan perjalanan aku yang belum selesai nie. tengok jam da nak pukul 7 laa. waktu-waktu macam nie jam lagi tak kat jalan tebrau tu? tengok.. keta da kurang laa. tak jam laa tu.

tepat pukul 7, sy faten ahmad selamat sampai rumah. wahh! bangga nyer. Alhamdulillah. laupun sesat. ops! bukan. kesilapan teknikal saje. hari nie ade benda baru yang aku belaja. ape tu? tak pe, aku jep yang tau. haha.

p/s :: moral ari nie, belajar dari kesilapan okeh! malu bertanya, sesat jalan. haha.

1 comment:

terima kasih sudi komen.. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...