please leave ur link. tQ~

Thursday, June 16, 2011

terputus sudah hubungan kami T_T

Assalamualaikum..

kali nie baru sempat aku coretkan tinta di sini. baru terasa bebas menggunakan masa. baru terasa bebas dari gengaman yang 'berkuasa'.

14 Jun 2011.

hari itu sangat bermakna buat diri aku kerna hari itu adalah hari terakhir aku disitu. berakhir sudah episode yang aku rasa sedih untuk aku fikirkan tapi seronok untuk dikenang. Apa lintang pukang ayat aku nie?!* cuma nak cakap yang aku gumbira gumbira sampai keluar gigi kambing sebab aku nak berhenti kerja. Fullstop.! ha kan senang cerita. haha

tapi kegumbiraan aku itu rupanya tak sampai ke penghujung hari aku berkerja.

Lewat petang tu. pukul 4.50 petang, aku menerima kunjungan terhebat mengalahkan perdana menteri. padahal kakak aku je kot.* huhu. dengan keadaan diri aku yang mengantuk tahap dewa sebab dah dua hari aku kerja sampai lewat malam, dan kepelikan melanda dia menyapa.

puan J : weh, kau dah tahu belum? kenapa aku call tak angkat-angkat?
aku : tahu apa? pegang fon pun tidak, macam mana nak jawab? ada apa nie?
puan J : Nyai dah tak ada.
aku : Innalillah.. bila? *tergamam
puan J : tadi pukul 3.30 petang. dah jom balik rumah.
aku : jom ikut pergi ofis....

dengan tergesa-gesa aku pergi ke ofis dan slumber aku cakap aku nak balik. kerani tu dah pelik. time tu air mata nie macam nak gugur je tapi aku masih lagi mampu bertahan. dengan senangnya, Madam *wife boss* bagi pelepasan aku balik awal, tak payah nak cari orang nak gantikan aku.

keluar je ofis, aku pergi ambil barang-barang aku then salam dengan kakak-kakak kat situ. dorang pelik laa jugak, belum pukul 5 kot mana boleh balik. so i just say that my grandmom pass away.

tak sampai 15minit, aku dah sampai kat rumah nenek. sekujur tubuh itu sudah terkaku disitu. aku dah tak mampu menahan air mata...

dulunya aku kehilangan emak, kini aku kehilangan nenek. tiada lagi tempat bermanja. tiada lagi tempat mencurah rasa hati. tiada lagi tempat bercerita. tiada lagi senyuman nenek. tiada lagi gelak ketawa bersama. semuanya berakhir lewat petang itu.
hari terakhir aku berkerja adalah hari terakhir nenek di dunia ini.

semoga rohNya dicucuri Rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Aminn.

Al-Fatihah untuk Hajah Kuniah Binti Rawi

0 komen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...