please leave ur link. tQ~

Saturday, May 14, 2011

permulaan satu episod..

selamat malam kalian.

hari nie hari pertama aku berkerja selepas 'diberhentikan dengan relaan' seminggu yang lepas. HAHA.

~PENAT~

siapa yang bekerja tau ape itu penatkan. now aku dah rasa. mencari rezeki yang halal hasil dari titik peluh kita sendiri memerlukan pengorbanan. kalau dulu aku sekadar pelajar praktikal, sekarang aku salah satu staf yang ada. worker. even part time.

penat. semua orang rasa. sedangkan duduk menaip ni pun penat. hehe. bercakap pun penat. cakap dengan aku apa yang kita buat kat atas bumi Allah nie kita tak akan rasa PENAT?

bila penat, jangan mengeluh. pada aku itu punca patah semangat. so just diam. itu lagi bagus. pekak kan telinga dengan apa yang orang cakap, yang penting kerja kita halal dan ikhlas.

hati kena tabah. penat-penat kita pun kita dibayar gaji kan, setimpal dengan kerja yang kita lakukan. muka kena senyum laupaun perut dah mendendangkan lagu berirama rentak asli. kan sedap tu buat halwa telinga. haha.



see.. aku masih lagi tersenyum sedangkan sudah kepenatan walaupun baru sehari bekerja. harap senyum itu kekal sampai hari terakhir aku bekerja nanti. even part time work. =='

0 komen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...