please leave ur link. tQ~

Friday, February 18, 2011

Yang Bukan Aku..


bisu. membisu seketika. bukan untuk selamanya. setelah sekian lama aku berbicara. dari hati ke hati. menyelami sedalam - dalamnya. tiada erti lagi.

berbicara tentang itu kadang kala membuat hati tersentap. termanggu. fikiran terganggu. emosi makin tidak stabil. mujur mereka makin tidak memahami.

sekian lama aku berdiri di lorong itu. mengapa mereka tidak menyapa? mengapa mereka tidak berbica bersamaku? terus - terusan mengeluarkan kata - kata nista. kata - kata yag tidak mampu difikirkan oleh akal waras manusia ini.

dengarkan kata hati mati ! dengarkan kata akal hidup aman sentiasa. mengapa kebahagian itu cuma sementara? tidak puas ku merasai. merindu setiap detik yang berputar. sungguh ! masa yang berlalu tidak mungkin berulang. masa yang semakin mencemburui kita.

semalam, waktu ku lalui lorong itu. keadaannya semakin gelap. samar - samar. hari ini, kau meneruskan langkah di lorong itu. gelap - gelita. tiada cahaya. tiada arah tuju. kemana langkah kaki ku ini? di mana mereka? mereka yang selalu menghantui hidup aku.

sabar. sabar itu indah. dimana indahnya? ada. rasakan melalui hati. pasti kau ketemui. aku yang masih melalui lorong itu, masih mencari sinar kebenaran. tunggu. tunggu itu memerlukan sabar. maka bersabarlah. semoga masih ada sinar di hujung jalan sana. aku akan terus menunggu. InsyaAllah, dengan keizinanNya.

kosong. seperti lorong itu. dulunya terang dengan sinar kebahagian. kini semakin gelap dicurahi kata - kata nista. sampai bila? mengapa tiada penghujungnya? mana puncanya? mana penyelesaiannya? dimana kejujuran itu? kebenaran itu? persefahaman hilang lenyap dikaburi anasir - anasir luar.

Ya Allah, sungguh besar ujianMU. sungguh tidak ku mampu terus tanpaMU. berikanlah sinar kebahagian, kesejahteraan dan keharmonian kepada mereka. aku hanya insan kerdil yang cuma menumpang di sisi mereka. tiada ruang untukku terus berbicara. hilang semangat ku. maka aku hanya memilih untuk membisu. itu lebih bermakan buat mereka dan juga aku. sekian.



sungguh aku hanya insan kerdil dimata mereka. +_+

0 komen:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...