please leave ur link. tQ~

Showing posts with label karut abes. Show all posts
Showing posts with label karut abes. Show all posts

Thursday, July 7, 2011

kembali normal.. haha


selamat pagi sume.. kenapa tak tido lagi nie ha?? nak kena rotan ke?? meh mehh.. haha. # apo la minah senget ni membebel, dah la tak reti tiduq.. alahaaaiii..

maaf ler kengkawan, nie kes report tgendala sudahh.. even report aku dah siap, tapi msih ada lg yg patut di touch up bagai. then,aku ni ada niat murni tau.. cehcehcehhh.. tolong kengkawan nie wat report dorang.. bbaik hati kan? mulia tau tolong orang dalam kesusahaannn..

eh kenapa tibe2 lari topik nie?? haha.. okeoke.. aku cuma nak bagi tau aku dah kt uma sewa, then naik sem baru.. #even belum daftar tamat praktikal lagii.. jumaat nati baru nak pergi daftar.. yes! aku akan jumpe darls.. haha.. 7bulan terpisah weii.. 7bulan memendam rindu.. alahaaiii..

now, aku dah abes membebel then nak pergi tidur. esok ada meeting dgn lecture.

so mood aku sekarang macam ni..








happy sebab dah jumpa buah hati. then akan berjumpa dengan darls! ^_____^

sekiann...~

Wednesday, March 9, 2011

hari nie bukan lagi monday blues laah!

HEY HEY . sihat tak hari nie?

Aku sihat. Alhamdulillah jiwa dan raga masih lagi sihat . *__*

Today is wednesday right? patutnya da tak ada lagi monday blues nie .

Harapnya bangun pagi dengan semangat baru. tapi HAMPEHH!!! bangun dari tidur da set dalam otak malasnya nak pergi kerja . kan tak baik tu. pagi lagi da mengeluh .


isnin : mood mengantuk tahap gabannn . hope selasa hilang laa rase mengantuk nie . .

selasa : layan mengantuk sampai pening - pening kepala bagai. tahap paling kritikal ! sadis sebab sampai rumah rasa nak tidur aje .

rabu : masuk hari baru ni , harapan cuma tinggal harapan ! mengantuk jugakk ! ggggrrrrhhhhh!!


kerja kat opis jangan cakap laa . da tak boleh dibilang dengan jari tangan da . banyak sangat sampai tak boleh nak buat .

lastly , cuma pandang saje kerja tu . berbelog . meng'online' . ahaha . jahat sungguh . bila laa perangai nie nak berubah . aku tak tahu laa apa nak jadi dengan aku nie . kalau layan mengantuk nie jep , memang tak siap laa kerja . T__T

mari laa layan NGANTUK sama - sama !!



mengeluh. mengantuk. menduga sungguh. ^_^

Tuesday, March 1, 2011

semuanya tentang C.I.N.T.A

C.I.N.T.A


Adalah member facebook aku nie post something bout cinta kat group. so i just wanna share with you all. bace yeah.



................................................................................................



Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

Cinta…

Jika anda memilikinya, anda tidak memerlukan sesuatu pun yang lain

Dan jika anda tidak memilikinya, apa pun yang lain yang anda miliki tidak banyak berarti

Cinta tidak dapat dipaksakan

Cinta tidak dapat dibujuk dan digoda

Cinta muncul dari Surga tanpa topeng dan tanpa dicari

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Cinta yang dikaitkan dengan kepentingan pribadi akan berubah menjadi putus asa.

Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.

Cinta pertama adalah kenangan, Cinta kedua adalah pelajaran, dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan karena hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Karena itu jagalah cinta yang dianugerahkan itu sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.

Tangisan bukanlah pengobat cinta karena ia tidak mengerti perjalanan hati nurani.

Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan. Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan.

Ibaratkanlah kehilangan cinta itu seumpama hilangnya cincin permata di lautan luas yang tiada bertepi dan harus dilupakan.

Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata.

Hidup tanpa cinta seperti makanan tanpa garam. Oleh karena itu, kejarlah cinta seperti kau mengejar waktu dan apabila kau sudah mendapat cinta itu, jagalah ia seperti kau menjaga dirimu. Sesungguhnya cinta itu karunia Tuhan Yang Maha Esa.

Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Yang buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa suatu pertimbangan.

Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu, jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang dihatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh dihatimu.

Cinta tidak selalu bersama jodoh, tapi jodoh selalu bersama cinta.

Cinta lebih mudah mekar dihati yang sedang dilanda kecewa, cinta seperti ini adalah cinta yang mengharapkan belas kasihan, oleh karena itu, bila sepi telah punah maka biasanya cinta juga akan turut terbang.

Cinta dimulai dengan senyuman, tumbuh dengan dekapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping. Dan hanya dengan mendengar kata “Hai”darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !

Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

Jika kamu mengerti seperti apa cinta yang tulus, cintailah aku seperti itu. Jangan lebih, sebab hanya cinta seperti itu yang kubutuh.

Jika kamu mengerti seperti apa kasih suci itu, kasihilah diriku, seputih kasih itu, karena hanya putih kasihmu yang kumau.

Jika memang benar kau dan aku ditakdirkan bersatu, maka takkan ada satupun yang bisa memisahkan kita.

Hal terberat yang kita lakukan adalah melihat orang yang kita cintai mencintai orang lain.

Hanya diperlukan waktu semenit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

Rasa cinta akan semakin terasa ketika kita kehilangan dan sadar bahwa betapa kita telah menyia-nyiakannya.

Aku mencintaimu kekasihku, sebelum kita berdekatan, sejak pertama kulihat engkau. Aku tahu ini adalah takdir. Kita akan selalu bersama dan tidak akan ada yang memisahkan kita.

Cinta adalah tamu yang selalu datang tanpa undangan tapi kepergiannya tidak pernah diharapkan. Dan sesungguhnya hati akan merasa memiliki cinta apabila cinta itu telah pergi.

Cintailah orang yang kau cintai sekedarnya saja siapa tahu pada suatu hari kelak ia akan berbalik menjadi orang yang kau benci dan bencilah orang yang kau benci sekedarnya saja siapa tahu pada suatu hari kelak ia akan menjadi orang yang kau cintai.

Satu-satunya tujuan dalam suatu hubungan adalah belajar bagaimana kita dapat menjadi manusia yang mencinta.

Ketika cinta memanggilmu maka dekatilah dia walau jalannya terjal berliku, jika cinta memelukmu maka dekaplah ia walau pedang di sela-sela sayapnya melukaimu.

Jatuh cinta adalah hal yang mudah, memeliharanya pun tak sulit, kesepian manusia sudah cukup menjadi penyebabnya. Yang sulit dicari adalah teman yang kehadirannya terus menerus menjadikan dia orang yang terus diinginkan.



Monday, February 28, 2011

jejalan sampai tak ingat dunia. *_*

Hey kamu kamu semua. huhu.

Kenapa petang petang begini mood sentiasa mengantuk?? boleh cuba bayangkan tak??



.................................................





sesi membayangkan sudah pun habis.

aku mencorat coret kan sini masa bekerja ini sebab aku MENGANTUK!!! ahaha. sila ketawa dengan kuat dan seboleh yang mungkin. kerja jangan cakap laa. memang tak penah nak siap. memang sentiasa mencemburui aku dan opismate aku yang lain nie. oke, berhenti gelak sekarang.

nak tahu kenapa aku mengantuk tahap dewa hari nie??

kata aje hujung minggu, boleh rehat rehat, tidur sampai matahari pacak atas kepala. tapi tidak bagi aku. kesian kan. aku masih lagi dalam mood kurang sihat dan emosi tidak stabil. sila laa menyemaknya disini. tapi sekarang cuma kurang sihat aje.

walaupun kesihatan aku masih lagi tidak mengizinkan, aku masih lagi mampu untuk pergi bersuka ria bersama kawan - kawan aku. ahaha. semalam, aku sempat laa pergi majlis perkahwinan abang kawan aku dekat Ayer Molek, Melaka bersama yang tersayang. masa tu demam da oke sikit, selsema da kurang TAPI suara pulak yang kejap kejap ada, kejap keja tak ada. so cakap pakai bahasa isyarat jela nanti. ahaha.

biarpun tak ramai clssmate aku yang datang tapi pada kami yang datang nie tetap meriah, DAN aku jumpa pengasas blog aku yang tercinta nie. wahh berpelukan kami berdua. bagaikan 10tahun tak berjumpa ! ahaha. rindu laa kawan, say effa.







lepas aje pergi majlis orang kahwin tu, aku dan tersyang pun pergi laa dating kejap. mula - mula nak pergi PCFair, tapi tukar plan pulak. huhuu. so kitorang lepak tepi pantai puteri sampai laa petang. *budak bertuah nie memang tak reti nak balik rumah !*








Akhirnya, pukul 7 lebih baru aku gerak balik Batu Pahat. sampai je rumah, relax relax jap, terus tidur sebab pagi tadi aku kena drive balik Johor Bahru. gila tak gila laa. da laa penat tak hilang lagi, tidur tak cukup. kan da terkapai kapai nak buat kerja sekarang nia. sungguh tragis faten ! walaupun penat tu masih terasa lagi tapi enjoy laa keluar semalam. huhu.

fendi owh fendi.. *lau laa dia dengar kan. * i just wanna say thank you sebab sudi jemput aku pergi uma kau. hehe.

tata korang. *senyum sampai telinga sebab ada opismate tegur pakai eyeliner baru, hot from Watsons * ^_~

Saturday, February 26, 2011

kau memang suka buli orang !



Hello semua. Selamat hari sabtu.

hehe. apa mimpi laa hari nie nak update blog nie. selalunya time time macam nie cuma update facebook jep. hehe. 24jam facebook. sebab tu mata da lebam lebam, jari da bengkak bengkak. tapi apa ada hal. da selalu buattt. ahaha

okeh, entri kali nie pasal my lovely brother. kenapa nak bercerita tentang dia pulak?? special sangat ke? special sangat laa. abang kandung kot. hehe. baru baru nie dia telah pun melangsungkan perkahwinannya bersama insan yang dia cintai. bila tengok dorang berdua ni, betol betol nampak sweet couple. i love it ! ahaha.




bila tengok dia da kahwin ni kan, mula laa kenangan kenangan lama menerjah. hehe. nanti aku akan rindukan dia. huwaaaahahhaha

ada satu hari tu, masa tu aku kecil lagi. around 8 or 9 years old gitu laa. anak bongsu ni kan manja dengan mak dan abah. aku dan adik aku nak sangat ikut mak dan abah pergi konvo kakak aku kat Johor Bahru, tapi parents tak bagi. hehe. mak cakap esok pagi bangun ikut mak. kami pun percayalah.

esok paginya, bila bangun tidur jep, tinggal aku dengan adik ajep. mak dan abah da pergi daaa. so kitorang pun meraung sampai bengkak bengkak mata bagai. ahaha. then abang aku nie berjanji nak bawa pergi jejalan keliling kampung. ahaha. tu pun jadi sebab masa tu belum pandai bawa motor sendiri. last last kitorang kena marah sebab nangis tak berhenti henti. ahaha.

bila tengahari menjelang, dia cuma masakkan meggi untuk kitorang jep. hahaa. lepas dari peristiwa tu, aku dengan dia da kurang tegur da. tengok dia jep macam nak makan orang. dia pun belajar jauh. tak selalu laa jumpa. dulu memang dia garang. tapi sejak sejak dia da kerja, da ada tunang tu baru laa aku dengan dia ngam balik. mesra laa. boleh laa gurau gurau jep. tak ada laa macam dulu dulu. hehe. dan banyak lagi kenangan yang kami sama sama lalui. dan yang paling seronok, dia dengan abang sulung aku pernah campak aku kat banjir sebab aku tak nak pergi sekolah ! ahaha. may i flashback?? huhuu.

now, he is very sporting ! sejak da kahwin nie, agaknya lagi senang dia nak mesra mesra dengan adik adik dia. ahaha.

selamat pengantin baru untuk man dan maria. semoga berkekalan hingga ke anak cucu cicit bagai. i will miss our memory !

Saturday, February 12, 2011

saya mahu yang terbaik !


kenapa masih lagi terniang - niang?? masih lagi terdengar - dengar di telinga nie??
huu~ *semoga ia cepat - cepat luput di telinga nie dan aku tak ingat pape lagi.*

saya tau saya bukan yang terbaik, tersangat baik. tapi saya cuba menjadi yang terbaik. baik untuk semua orang. saya tak mahu ia berlaku, tapi ia sudah terjadi.

lepas 1, 1 lagi menjengah. dan seterusnya. sampai bila - bila. bagai tiada penghujungnya.


sabar, sabar dan sabar.


Monday, February 7, 2011

khurafat, antara best dan tak best !!


Bila tengok entri kali ini, mesti aku teringat ingat, terniang niang jeritan aishah dalam filem nie. haha.

baru baru nie, aku tengak laa cite nie, yang meletop macam belon tu kan. haha. konon konon berangan aku nie kuat macam powerpuff girl tu kan. tak takut. weeee~ pegi dengan perasaan berkobar kobar !

last last duit aku melayang gitu aje. hahaahahaa. naseb baek tak banyak mane tapi sayang tuh beb. meh ler story seket sal cite tu.

intro cite nie besh gak laa. biase biase jep. sound effect jep yang lebih lebih. kuat bukan main lagi. huhu. lagi kuat sound effect tu, lagi kuat aku tutup mata. haha. jalan cite die oke laa. agak menarik. more flashback laa & the best part masa johan bukan name sebenar tu dokong mayat anna tu. nampak real abesss. hehehee.

dalam hati berdetik, biler laa cite nie nak abes. cepat laa mase ! cepat ! tup tup jep, da abes. haha. fuhh lega gilaaa !! da boleh kua wayang. tapi tu laa, untuk orang yang berani takut takut macam aku nie better tak payah lagi pegi tengok cite seram seram nie. haha. macam membazir je kan. erkk. menyesal tapi seronok. ahahahaha~

pistt! pas ni tobat nak pegi tengok cite seram lg !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...